Strange Days

| Címkék: zene politika tudomány | 2010.04.23. 19:57

 Rajta vagyok a Kubatov-listán, nemrég személyre szóló üzenetet kaptam Orbán Viktortól. A sok szimpatizáns között persze nem lehet könnyű eligazodni, így Horváth Gerald névre kaptam a levelet, amit lelkes Fideszes fiatalok dobtak be a ládámba. Vonatkoztassunk el most attól, hogy ettől az egész rendszertől hányingert kap egy jó érzésű ember, és olvassuk el az üzenetet: "Kedves Barátom! Kérem támogassa Dr. Szalay Pétert, a Fidesz jelöltjére, hogy Magyarországnak végre erős kormánya legyen. 

Egyszerű üzenet, mondhatni szánalmasan, de nem színvonaltalanabb, mint akármelyik párté akármelyik választásokon. Ami felmerült bennem, hogy tényleg ennyire hülyének az embereket? A pártok mögött álló szociológusok valóban erre a szintre teszik az átlag magyar választót?

Igen. És sajnos valószínüleg nem alaptalanul. Tudjuk hogy a magyarok 30%-a funkcionális analfabéta, azaz képtelen egy leírt összetett mondat értelmezésére. És a pártok ugye ezt a tömeget célozzák meg a kampányaik során Ez mindig így volt, és nagy eséllyel így is marad még egy jó ideig, el kell fogadnunk, hogy legtöbbször buta emberek döntenek helyettünk. Ezért is örülök, hogy a környezetemből sokan elmennek, ők növelik az IQ szintet, persze ez statisztikailag nem kimutatható, de javít a közérzetemen.

Nem mennék most bele, mitől buták, az emberek, folyik-e szándékos hülyítés. Ami viszont nagyon tud zavarni, az az, amikor személyesen találkozom a tudatlanság különböző formáival, ott ahol nem is számítanék rá. Adott 2 egyetemet végzett középkorú nő, egyik a nagynéném, másik a vevője, és én, aki eljárástan labor után beugrik üdvözölni szeretett rokonát. Sajnos rosszabbkor nem is jöhettem volna, téma ugyanis az asztrológia. Sajna tettem egy megjegyzést, amiből kiderült a hölgy számára a téma iránt érzett megvetésem, mire válaszul megkaptam, hogy az asztrológia bizony egy komoly tudomány. Jah, kb, mint a homeopátia:). Sajnos ezt hangosan is kimondtam, így 20 perc alatt megkaptam minden ezoterikus álérvet, amivel csak ki lehet üldözni a világból.

"a homeopátia működik, és nincs mellékhatása." Na igen, de amikor a placebóhatásról kezdenék mesélni, azt persze nem akarja felfogni, azt sem, hogy semmi hatóanyag nincs ezerkben a szerekben.  A cukorbetegség kezelhető szerinte csicsókával, az inzulininjeckió csak megöli a szervezet maradék lebontóképességét. Ez tök jó, csak a maradék inzulin valószínűleg nem elég arra, hogy az érintett megtartsa végtagjait és a látását. És így tovább, a konkrét érvek elől mindig kitérve, az objektív számokra "a nagyapám is 95 évet élt" szintű érvekkel válaszolva elvoltunk egy ideig miközben én belül sírtam. 

Egyébként a hangnem végig szívélyes volt a kibékíthetetlen ellentét, ami egyébként szerinte nem létezik, ellenére is. A konklúzió a részéről az, volt hogy mindenkinek meg lehet a véleménye, nincs objektív valóság, csak vélemények. Persze ez nem lep meg egy olyan embertől, akinek semmilyen tudományos képzettsége nincs, csak az a gond, nem is hajlandó befogadni a vitathatatlan tények egyikét sem, inkább él a maga álomvilágában.

Update: Ma reggel néztem valamelyik reggeli műsor, egy sportoló beszált, és magyarázta, hogy miért éli a kínai hoszoszkóp szerint az életét. Sírok. http://szkeptikus.blog.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zagaspoint.blog.hu/api/trackback/id/tr901946392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levi Teal'C 2010.04.26. 20:20:46

Egy volt osztályátrsam apja nyilatkoztatta ki az alábbi bölcsességet, ami pont idevág: A vélemény olyan, mint a segglyuk: mindenkinek van.
Sok vélemény sajnos olyan szintű, mint ez a mondat.
süti beállítások módosítása